مشکلات رایج پکیج دیواری

مشکلات رایج پکیج دیواری

مشکلات رایج پکیج دیواری

 

 

مشکلات رایج پکیج دیواری

 

در این پست از سایت تعمیر پکیج در کرمان قصد دارم مشکلات رایج پکیج دیواری را توضیح دهیم

 

پکیج خود به خود خاموش می شود

یکی از رایج ترین مشکلات پکیج های دیواری، خاموش شدن آنها به صورت ناگهانی است. ممکن است این اتفاق هر چند دقیقه یکبار و یا چند ساعت یکبار اتفاق بیوفتد.

علت خاموش شدن پکیج به صورت خود به خود، به وجود چندین سوئیچ ایمنی برمی گردد که در صورت بروز مشکل و ایراد در کارکرد پکیج فعال شده و برای جلوگیری از بروز حوادث خطرناک همچون انفجار و آتش سوزی پکیج را بلافاصله خاموش می کنند. اما علت خاموش شدن ناگهانی پکیج را می توان یکی از موارد زیر قلمداد کرد:

۱- افت فشار پکیج (کاهش/ افزایش فشار آب)

۲- ایراد در ترموستات

۳- نشتی پمپ و یا خرابی آن

۴- بسته بودن شیرهای آب

۵- نبود و یا کمبود گاز

۶- نبود جریان در قطعات الکتریکی پکیج

 

پکیج دیواری روشن نمی شود

 

یکی دیگر مشکلات رایج پکیج های دیواری، روشن نشدن آنها به دلایل مختلف است. یکی از دلایل روشن نشدن پکیج، گرفتگی لوله ها توسط هوا یا رسوب است. علاوه بر این ممکن است به دلیل تنظیم نبودن فشار پکیج، دستگاه امکان روشن شدن را نداشته باشد. ایراد در شمعک و مشعل پکیج و یا گرم شدن بیش از حد آن نیز از دیگر علل روشن نشدن آن می باشد. برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از نحوه رفع مشکل به مقاله علت روشن نشدن پکیج مراجعه کنید.

 

فشار پکیج دیواری کاهش می یابد

 

کاهش فشار پکیج خود یکی از مواریست که می تواند به مشکلات دیگری در پکیج های دیواری بیانجامد. علت افت فشار پکیج را می توان به طور ساده به موارد زیر مربوط دانست:

  • شیر اطمینان فشار معیوب است
  • دریچه اتوماتیک تخلیه هوا نشتی دارد
  • نشتی و آبریزش رادیاتورها و شیرهای آنان
  • گرفتگی هوای رادیاتورها
  • ایراد در گیج فشار

معمولا در ۹۰% اوقات، علت افت فشار پکیج به نشتی سیستم پکیج و یا مدار آن مربوط می گردد.

پکیج دیواری نشتی دارد

 

در بسیاری از مواقع نشی یا آبریزش پکیج دیواری مساله بزرگی نبوده و مشکل جزئی است و به سادگی قابل حل می باشد. هرچند گاهی اوقات نشتی های کوچک نیز می توانند به مشکلات بزرگتری بیانجامند که خسارات زیادی را به بار آورد. به طور مثال اگر آب به برد کنترلی پکیج راه یابد ممکن است حتی مجبور به تعویض کامل پکیج شوید. بنابراین علت نشتی پکیج دیواری و راه حل های آن حائز اهمیت بوده و باید بدان رسیدگی نمود. موارد زیر را می توان برای علت آبریزش پکیج نام برد:

  •  وجود ترک و شکاف در مبدل حرارتی
  • نشتی آب از پمپ آب
  • نشتی آب از اتصالات پمپ
  • نشتی از اتصالات لوله های پکیج
  • ایراد شیر اطمینان فشار
  • ایراد دیافراگم ظرف انبساط

دقت نمایید که در صورتی که با روشن کردن پکیج و فعال شدن آن مثلا در زمانی که شیر آّ گرم باز می شود، چکه کردن پکیج افزایش یابد، کاملا منطقی و پیش بینی شده است زیرا افزایش دما باعث افزایش فشار موجود در سیستم شده و بر ناحیه نشتی تاثیر می گذارد. بنابراین با خاموش شدن پکیج ممکن است چکه کردن و نشتی قعط گردد. در این حالت از روشن کردن مجدد پکیج خودداری کرده و سریعا با تکنسین متخصص تماس بگیرید.

پکیج سر و صدا دارد

 

به مرور زمان و با استهلاک پکیج و قطعات آن، مشکلاتی در دستگاه بروز می یابد که ممکن است گاها با سر و صداهایی نیز همراه باشد. یکی از رایج ترین بخش هایی که علت سرو صدای پکیج است، پمپ گرمایش مرکزی دستگاه است. به مرور هوا در داخل پمپ ها نفوذ کرده و می تواند یک گنبد هوا یا حباب هوایی ایجاد نماید که موجب سر و صدای پمپ و در نتیجه سر و صدای پکیج گردد. خوشبختانه برای رفع این مشکل کافیست پمپ را در پشت بدنه پکیج پیدا کرده و شیر هواگیری کوچکی که در آنجا تعبیه شده را باز نمایید تا هواگیری انجام شود.

اگر پکیج هنگام روشن شدن صدای بلندی تولید می کند…

با باز کردن شیر آب گرم  پکیج دیواری شروع به احتراق می نماید و مشعل روشن می شود. اما گاهی این اتفاق با باز شدن شیر روی نداده و معمولا اگر پس از ۳ بار تلاش پکیج مشعل روشن نشود، پکیج خاموش می گردد. حال در صورتی که در تلاش دوم و یا سوم مشعل روشن شود، به دلیل میزان گاز آزاد شده اضافی که آماده احتراق است، چیزی شبیه به یک انفجار کوچک روی داده و صدای بلندی به هنگام روشن شدن مشعل به گوش خواهد رسید. علت صدای ترکیدن پکیج به هنگام روشن شدن همین است و به سادگی با تعویض مشعل احتراق که به مرور استهلاک می یابد، قابل رفع است.

پکیج آب را گرم می کند اما شوفاژها گرم نمی شوند

پکیج شوفاژها را گرم می کند اما آب گرم نمی شود

این مشکل یکی از رایج ترین مشکل  پکیج های دیواری است که البته در مدل های قدیمی بیشتر به چشم می خورد. علت اصلی این مشکل به دلیل ایراد شیر سوئیچ است. شیر سوئیچ قطعه ای از پکیج است که آب گرم شده در داخل پکیج را به مدار لوله های آب گرم برای شیرهای آب و حمام یا مدار آب شوفاژها منتقل می کند. درواقع شیر سوئیچ به عنوان یک قفل کانالی عمل می کند. زمانی که شیر سوئیچ بر روی مدار آب گرم باشد که اولویت پکیج با آن است، آب گرم موجود به سمت شیرهای آب هدایت خواهد شد و بالعکس زمانی که شیر سوئیچ بر روی مدار رادیاتورها قرار داشته باشد، آب گرم پکیج به سمت رادیاتورها و گرم نمودن آنها منتقل می شود.

شیر سوئیچ به مرور زمان می تواند ایراد پیدا نموده و بسیار رایج است که در یک وضعیت گیر نماید. بنابراین در این حالت پکیج گرمایش شوفاژها را تامین اما آب گرم شیرها را تامین نمی کند و یا ممکن است قضیه برعکس باشد. از جمله نشانه های خرابی شیر سوئیچ، ولرم بودن آب در بهترین حالت ممکن و گرمایش عالی شوفاژهاست و یا برعکس. همچنین در تابستان که شوفاژها خاموش هستند اگر آب ولرم باشد و با روشن کردن شوفاژها دمای آب کمی بالاتر رود نشان دهنده معیوب بودن شیر سوئیچ است.

پکیج نه شوفاژها و نه آب را گرم نمی کند

این مشکل یکی از سخت ترین مشکلات پکیج است که عیب یابی آن بدون بازدید دستگاه دشوار است. علت گرم نشدن آب و شوفاژها توسط پکیج می تواند به موارد بسیاری مربوط باشد. ممکن است به دلیل مشکلات موجود در برق رسانی و یا گاز رسانی پکیج، امکان گرم شدن آب و شوفاژها وجود نداشته باشد. همچنین ممکن است بدلیل ایراد پروگرمر و یا پمپ پکیج این مشکل به وجود آمده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله دلایل نبود گرمایش در منزل و نبود آب گرم مراجعه کنید.

پکیج آب را خیلی داغ می کند

اگر آب خروجی از پکیج خیلی داغ می شود، این مشکل به ترموستات دستگاه مربوط است. ترموستات معیوب بوده و دمای آّ را کمتر از مقدار واقعی تشخیص می دهد. معمولا تعویض ترموستات می تواند مشکل را برطرف سازد.

قسمت بالای شوفاژها یا رادیاتورها سرد است

پیش از هر چیز، در صورتی که رادیاتور خود را به تازگی نصب کرده اید، از تراز بودن آن مطمئن شوید. تراز بودن رادیاتورها باعث می شود تا مقدار آب گرم یکسانی به هر کدام از رادیاتورها و پره های شوفاژ برسد که موجب گرمای یکنواخت از رادیاتور می شود.

اگر پکیج شما باعث گرم شدن شوفاژها می شود اما قسمت بالایی آنها همچنان سرد است، احتمالا به دلیل هوا گرفتگی می باشد. در این مواقع با کمک یک اهرم هواگیری به آرامی پیچ هواگیری رادیاتورها را باز کنید تا زمانی که آب رادیاتور بیرون زند. این امر نشانه تخلیه کامل هوا است. اینکار را برای تمامی رادیاتورها انجام دهید.

قسمت میانی و بالایی رادیاتورها سرد است

این مشکل پکیج های دیواری مربوط به گرفتگی لوله ها توسط رسوب ها می باشد. جمع شدن لجن و رسوب در این سیستم ها به تمامی سیستم از جمله پمپ ها، مبدل های حرارتی و حتی رادیاتورها آسیب می رساند. در صورتی که لوله های شوفاژ گرم بوده اما پره ها سرد است و یا قسمت میانی و بالایی رادیاتور سرد است، می توان به گرفتگی لوله ها و رادیاتور توسط لجن یا رسوب مشکوک شد. در این حالت می توان با متخصصین مجهزبوتان کرمان تماس گرفته و درخواست فلاش داغ یا شستشوی پر قدرت شوفاژها را داد.

دکمه های پکیج کار نمی کند

یکی دیگر از مشکلات متداول پکیج های دیواری، از کار افتادن کلیدهای پکیج است. این امر سبب می شود که وجود مشکلات دیگری را در پکیج در نظر بگیرید، در حالی که مشکل صرفا الکتریکی بوده و به کلیدها یا دکمه های کنترلی پکیج مربوط می شود. در صورتی که هر یک از موارد زیر اتفاق بیوفتد، امکان خرابی دکمه ها وجود داشته و در این حالت بهترین راهکار تعویض آنهاست:

  • پکیج در زمانی که نباید روشن یا خاموش می شود.
  • دما از آنچه که ترموستات نشان می دهد، گرمتر و یا سردتر است.
  • از ترموستات صدای کلیک شنیده نمی شود.
  • ترموستات و یا تایمر مکانیکی وز وز می کنند.
  • پیچ رادیاتورها دما را طبق تنظیمات افزایش و کاهش نمی دهند.
  • آب خروجی خیلی داغ است.

 

در صورتی که زمان و یا توانایی عیب یابی پکیج و رفع مشکل آن را ندارید، می توانید تعمیر پکیج خود را به متخصصین مجرب بوتان کرمان بسپارید. همین اکنون درخواست خود را ثبت نمایید تا متخصصان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =